Om FysioFirst

Diagnostisering og behandling av akutte og kroniske lidelser i muskel-/skjelettapparatet

FysioFirst er en privat fysioterapiklinikk i Bergen som drives av fysioterapeut José Enrique Farfán. Hos oss behandles smerter i ledd, muskler og skjelett. Hos FysioFirst arbeider kun autoriserte fysioterapeuter.

FysioFirst har adresse i Solheimsgaten 72, sentralt på Danmarksplass hvor vi holder til i Bergen PT Senter sine velegnede lokaler. Bergen PT Senter er et tverrfaglig senter med fysioterapeut, kiropraktor, personlige trenere og ernæringsfysiolog. På senteret har vi i tillegg til kontorene, ett stort og moderne treningsareal. Det er også skifterom og dusj tilgjengelig for våre kunder/pasienter.

Vi tilbyr behandling raskt

Vi kan tilby deg en time raskt og uten lang ventetid. Riktig diagnose på et tidlig stadium er avgjørende for et kort behandlingsløp. Når samspillet mellom muskler, ledd og nervesystem ikke fungerer, kan smerter oppstå som et resultat av den redusert funksjonaliteten. Ryggsmerter, nakkesmerter, hofteproblemer og problemer i andre deler av kroppen kan skyldes en skade eller sykdom, men kan også komme av stivhet i ledd og muskler.

Stivhet kan oppstå, for eksempel, i en stillesittende livsstil eller en har mye monotone oppgaver i sitt arbeid. Vi har et treningsprogram spesifikt rettet mot denne pasient gruppen. Utilstrekkelig og ubalansert kosthold, angst og et stressende miljø kan også være påvirkende faktorer for smerter i muskler og ledd. Andre vanlige problemer er ubalanse i styrkeforholdet mellom muskler eller feil bruk av musklene. Dette kan igjen føre til smerter, skader forårsaket av overbelastning, nedsatt sirkulasjon, eller betennelse og hevelse i den berørte kroppsdelen.

Redusere smerte, gjenopprette bevegelighet og hindre fremtidige problemer

Vår fysioterapibehandling er primært rettet mot å redusere smerter og for å unngå at det skjer igjen. Den første behandlingstimen vil fokusere på å identifisere smerten og eventuelle bakenforliggende årsaker. Da kan vi arbeide med å forbedre funksjonen i den kroppsdelen og gjenopprette bevegelighet i ledd og muskler. Vi tilbyr også et individuelt tilpasset treningsprogram for å rette opp ubalanse i muskelstyrke. Vi vil gi råd om ergonomi og holdning. Alt dette betyr at fysioterapibehandling hos FysioFirst er svært effektivt og tidsbesparende.

Vi legger vekt på kunnskapsbasert fysioterapi

Vi har lang erfaring og bred kompetanse. Ved å følge den nyeste forskningen og gjennom videreutdanning, vil våre ansatte jevnlig oppdatere sine ferdigheter og kunnskap. Vi har en fokus på kunnskapsbasert fysioterapibehandling. Målet er at våre pasienter skal komme seg tilbake til normal form, så raskt som mulig!

Vi legger stor vekt på å informere og gjøre pasienten involvert i sin egen rehabilitering. Dette gir gode og langsiktige resultater. Hver pasient er unik, og vi behandler alle individuelt basert på deres behov. Alt for å gi best mulig omsorg for våre pasienter.

Du kan kontakte oss direkte for å avtale time. Det er ingen krav til henvisning fra fastlege. Vi har ikke driftstilskudd. Vi tilbyr fysioterapi og avtaler om fysikalsk behandling til både enkeltpersoner, bedrifter og idrettslag.

Tverrfaglig samarbeid

FysioFirst holder til i Bergen PT Senter sine lokaler hvor vi deler hus med kiropraktor, personlige trenere og ernæringsfysiolog.

14102655_10157372223130284_9177381441076395000_n

For timebestilling ta kontakt på 97 10 50 16